ФЭНДОМ

Чтобы улучшить статью требуется: не указано.
Вы можете помочь Все о Metroid по-русски вики, дополнив её.

Lightning Bolt on Circle

Этой статье требуется перевод.
Вы можете помочь Все о Metroid по-русски вики, переведя её.

Lightning Bolt on Circle

ULF 18 MOM

Самус Аран расстреливает Мухоловку.

Мухоловка[1] (англ. Gripper[2]) (на сайте Metroid.com назывались двигающимися мухоловками) - небольшие животные, напоминающие венерину мухоловку и живущие в Биосфере, локации Корабля-бутылки в игре Metroid: Other M. Они являются хищниками, терпеливо поджидающими зазевавшуюся жертву. Они неподвижно лежат под тонким слоем почвы на самых оживленных тропинках Биосферы, притворяясь безобидными растениями. Некоторые из них передвигаются по поверхности почвы в поисках жертвы.

When Samus approaches, they will dislodge themselves and attempt to eat her, hopping about by means of two wide, leaf-like "wings" or quickly tunneling into the ground to attack from beneath. If they are successful in ensnaring Samus, they will rapidly drain her energy though she can use a Шар-бомба to break their grip. When active they are vulnerable to all weapons, but when in their "resting" state they are completely invincible.

VariationsПравить

Ядовитые Мухоловки[3] are smaller, purple-colored Grippers that make no effort to conceal themselves and are considerably weaker than their brethren. This subspecies is considerably more mobile and will pursue Samus for longer.

Интересные фактыПравить

ULF 18
  • The creatures can be seen feeding on Реоs when not fighting Samus.
  • Said Reos will often swarm around the Grippers in large groups, seemingly unconcerned by the larger creatures' consumption of their fellows.
  • Interestingly, both regular and Mighty Griptians also appear to possess leaf-like appendages similar to the Gripper's.
  • There is a glitch where if a Супер Бомба is deployed right before the Gripper eats Samus, the Gripper remains unaffected and continues consuming Samus as if nothing happened.
  • Although Grippers possess a great many plant-like characteristics,translated concept art reveals that the creatures are in fact merely animals mimicking plants. It is unknown, however, if the resemblance is purely cosmetic or if deeper aspects of the Gripper's physiology are shared with the plant kingdom.
  • This plant-like physiology is shared by another creature unique to the BOTTLE SHIP, the Гроганч.

ГалереяПравить

ПримечанияПравить

  1. Перевод сделан по фактическому виду существа, а не с его английского наименования
  2. Наименование из руководства Other M Prima Strategy Guide
  3. Metroid: Other M Premiere Edition

Также на ФЭНДОМЕ

Случайная вики